7 Ocak 2015 Çarşamba

KIS OKUMA SENLIGI LISTEM

 
http://pinucciasbooks.blogspot.com.tr adresinde her mevsim düzenlenen ve benim her mevsim agzimin suyu akarak baktigim, okuyanlara imrendigim ama kendime bakinca " O kadar zamanda okunur mu yahu" dedigim, kitap okuma senliklerine bu mevsim ben de katildim. Malum, uzun kis gecelerinde cay kahve esliginde soba basinda, ya da kalorifer kenarinda bol bol kitap okuma vaktimiz oluyor:)
 
Ben de kendime göre bir liste hazirladim ve okumaya basladim bile. Listem tam degil cünkü bir cok kategoriyi kitapligimda bulunan kitaplardan sectim. Isin eglenceli kismi da bu secimler oluyor. Önce kitapligimda okunmayi bekleyen kitaplari okuyacagim. Daha sonra listemin bos kalan kategorilerini yeni kitaplarla dolduracagim.
 
Tembellik etmeyin siz de katilin, önemli olan okuyabildigimiz Kadar fazla kitap okumak. Eh, malum Hayat kisa- okunacak kitap cok!
 
 Iste benim listem:
 

 


1.Kategori(10 puan) Altın Kitaplar Yayınevi'nden bir kitap. 
On Kücük zenci / Agatha Christie

2. Kategori (10 puan): Bir çizgi roman veya foto roman.
          Harem/ Zülfü Livaneli

3. Kategori (10 puan): Fantastik kurgu/bilim kurgu/distopya/steampunk vb. türde bir kitap.

 Silmarillion /Tolkien ~okudum
                                                     
4. Kategori (10 puan): Adında bir akrabalık ilişkisi geçen bir kitap.


Maksim gorki / ANA ~Okudum


5. Kategori (10 puan): Bir şiir kitabı.


Sevda Sözleri/ Cemal Süreya ~okudum
6. Kategori (10 puan): Yasaklanmış bir kitap.
1984 / George Orwell ~okudum
7. Kategori (10 puan): Tarihi kurgu türünde bir roman.

Beyazit Akman / Dünyanin ilk günü ~okudum
 
8. Kategori (10 puan): İsminde kış mevsimini çağrıştıran bir kelime geçen veya olayların karda kışta geçtiği bir kitap.
Kis Bahcesi - Kristin Hannah ~okudum
9. Kategori (10 puan): Bir yazarın tavsiye ettiği bir kitap. (Yaratıcı önerisi için Neslihan'a çok teşekkürler)
 
Ömer Erdem- Kafamda bir Tuhaflik/ Orhan Pamuk (kitapavrupa.de adresinde)~okudum
10. Kategori (10 puan): Yayınlanmış tek bir romanı olan bir yazarın "o" romanı.
Harper Lee /Bülbülü öldürmek
 
11. Kategori (10 puan): Mektuplardan veya anılardan oluşan bir kitap.
Filiz ALI - Filiz hic üzülmesin ~Okudum
12. Kategori (10 puan): İlkokulu bitirdiğiniz yıl ilk baskısını yapmış bir kitap.
Buket Uzuner/ Uzun Beyaz Bulut Gelibolu (1998)
 
13. Kategori (10 puan): Beyaz perdeye aktarılmış bir kitap. 

Markus Zusak - Kitap HIRSIZI ~okudum
14. Kategori (10 puan): 20. yüzyılda Nobel Edebiyat Ödülü kazanmış bir yazardan bir kitap.
Albert Camus / Yabanci 1957 de kazandi ~ okudum
15. Kategori (10 puan):Goodreads'in "Ölmeden Önce Okunması Gerekn 1001 Kitap" listesinden bir kitap.
Victor Hugo/ Sefiller ~okudum
16. Kategori (10 puan): Bir aşk romanı.
Orhan Pamuk - Masumiyet Müzesi ~okudum
17. Kategori (10 puan): Size veya aynı evde yaşadığınız kişilere ait olmayan bir kitap.
Can Dündar / Abim Deniz (akrabamdan ödünc aldim, keske benim olsaydi dedim) ~okudum
18. Kategori (Her kitap 10 puan, 2 kitabı da okuyana ekstradan 20 puan, toplam 40 puan): Bir Türk, bir yabancı yazardan birer öykü kitabı.
Türk: SAIT FAIK - Son Kuslar ~okudum
Yabanci: Tolstoy - Her Seye Ragmen Sevgi ~okudum
19. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Şimdiye kadar hiç kitabını okumadığınız dört yazardan birer kitap. Yazarların ikisi Türk, ikisi yabancı, ikisi kadın, ikisi erkek olmalı.
Türk kadin : Iclal Aydin - Bir Cihan Kafes ~okudum
Türk erkek: Bilge Karasu - Ne kitapsiz ne kedisiz ~okudum
Yabanci erkek : Kafka - Degisim ~ okudum
Yabanci kadin: Sarah Jio - Bögürtlen Kisi ~okudum
 
20. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplam 70 puan): Pulitzer veya Man Booker veya Goncourt veya Nebula veya Hugo ödülü kazanmış veya bu ödüller için finalist olmuş üç kitap.  

Yann Martel/ Pi´nin Yasami - Man Booker 2002 ödülü
 Frank McCourt/ Angela´nin Külleri - Pulitzer 1997 ödülü
Amin Maalouf/ Tanious Tasi- 1993 Goncourt ödülü
21. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 30 puan, toplamda 70 puan): Dünya edebiyatından dört kitap. Kitapların biri Latin Amerika, biri Afrika, biri Asya ve biri Avrupa edebiyatından olmalı. Türk edebiyatı kapsam dışı.
Avrupa : Charles Dickens- Iki Sehrin Hikayesi ~okudum
Asya     : Khaled Hosseini - Ve Daglar Yankilandi ~okudum
Latin Amerika: Gabriel Garcia Markuez/ Benim hüzünlü orospularim ~okudum
Afrika: Chinua Achebe/ Parcalanma ~okudum
                                                       
22. Kategori (Her bir kitap 10 puan, tüm kitaplar okunursa ekstradan 40 puan, toplamda 70 puan): Türk bir yazardan bir üçleme veya aynı seriye ait üç kitap.
Demet Altinyeleklioglu / Harem Serisi
  • Moskof Cariye Hürrem ~okudum
  • Pargali ve Hatice ~okudum
  • Kara Kralice Kösem ~okudum

 


2 yorum:

  1. Ben bu güne kadar katildigim hic bir okuma senligini bitiremedim. Umarim sen basarili olursun canim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk kez katiliyorum Ahucugum.
      Ama dedigim gibi benim icin önemli olan okuyabildigim kadarini okumak:)
      Önemli olan katilmak...

      Sil