8 Ocak 2015 Perşembe

(Dünya Klasiklerinden) GORKI - ANA

  • Sayfa Sayisi : 240
  • Notum         : 4/5
  • Yayinevi       : Dionis Yayinevi (Cep Boy)
Dünya kalsiklerinden Gorki`nin en cok satan Romani Ana`yi okuyorum. Sanirim okumak icin gec kaldigim kitaplardan biriydi. Neyse gec olsun güc olmasin. Insani yormadan okunabilen bir kitap. Yazarin icinde rus devrimine ait hikayeleri, o Zamana ait insanlarin icler acisi hallerini bolca etkileyici cümlelerle anlatan kitabini severek okudum. Kis okuma senligi kapsaminda okudugum bu kitaptan sectigim "Alti cizilesi cümleler"i paylasmak istiyorum.
  • Biz bu dünyaya sadece karnini doyurmaya gelmis bir yigin insancik olarak mi geldik?
  • Kesinlikle hayir! Biz Adam olmak istiyoruz degil mi? Bizi kendi cikarlarina alet eden, gözlerimizi boyayan insanlara karsi fikirlerimizi söylemeliyiz. Cünkü gören gözler bizde... Sadece insan olmak istiyoruz biz, hakca yasamak istiyoruz. Bize hükmedenler sunu bilmelidir, onlarin mallari, bizim zeka olarak onlardan daha Üstün olmamizi engelleyemez.
  • Daha nice insanlar var yeryüzünde sizden daha yetenekli ama afedersiniz, hayvanlar gibi yasiyorlar. Kazandiklariyla övünüyorlar. Hayatta her sey para kazanmak Kadar ve onu harcamak Kadar basit mi sizce? Cocuklarina da ayni yolda yürümeleri icin baski yaparlar. Kendileri gibi hayvan yetistirirler yani. Cocuklar da Durmaz sürekli midelerini doldurmak icin calisirlar. Ruhlari ne bir zevk, ne bir Sevinc Duyar. Bazilari fakirler gibi dilenirler, bazilari ise baskalarinin mallarini calarak sürdürürler hayatlarini. Kanunlar da haince yapilmistir. Siz de tam bunun tersine kendine konular zincirleri kirmak icin cabalayan birisiniz ve bununla övünmelisiniz.
  • Iste hayat böyle... Insanlar birbirlerine saldirmaya basladi. Herkes birbirini bogazliyor artik. Bizim karsimizda olanlar düsmandir ama önce insandir. Onlar da bizim icin calisiyorlar ve onlar da bize baktiklari gibi bakiyorlar. Insanlarin ruhlarini öldürüyorlar anne. Iste asil cinayet bu. Hem de utanilacak bir cinayet... Birtakim silahlar cikartiyorlar, insanlari öldürüyorlar ve bunu yapanlara Devlet diyorlar. Evlerine, sosyal statülerine, paralarinahicbir zarar gelmesin diye Garip insanlari harciyorlar. Anliyorsun beni degil mi anne? Halkin ruhunu kurutuyorlar ve hicbir ise yaramaz hale getiriyorlar.
Son söz: Klasikler deyince gözünüz korkmasin. Gayet akici ve de anlamli bir kitap. Bu arada Instabloglarimi görmek icin beni instagramdan @yonca_etc adiyla takip edebilirsiniz:)

2 yorum:

  1. Klasikler gercekten cok güzel. Bende mesela en son Genc Werther'in Acilarini okudum cok begendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hakikaten ne cektin be WERTER diyerek okumustum ben de :)

      Sil