4 Nisan 2016 Pazartesi

ISKENDER PALA - MİHMANDAR

Kitap Ağacı Almanya ile yaptığımız Kitap Zincirimizin 7. kitabı sevgili Findik´in Annesi Derya'nın seçimi ile Mihmandar olmuştu. Yer yer duygulandığım, kendime yeni şeyler kattığım ve pek çok ders çıkardığım bir kitap oldu, aynı zamanda Pala' nın da okuduğum ikinci kitabı oldu. (Daha önce Şah ve Sultan'ı okumuş ve yine beğenmiştim)

Kitabın konusunu kısaca anlatmak gerekirse, bizim Eyub Sultan diye bildiğimiz, peygamber efendimize ev sahipliği ve arkadaşlık yapmış Ebu Eyyûb El-Ensarî Hazretlerinin hayatını ve Konstantinopolis'i fethetmeye giderkenki maceralarını anlatıyor. Benim şahsi fikrim, ben kitabı sevdim, oldukça akıcı, araştırma yapılarak özenle yazılmış ve merak uyandıran bir kitap olmuş. Pala'nın diğer kitaplarını da okumak istiyorum.

Yazar : İskender Pala
Yayınevi : Kapı Yayınları
Tür / Konu : Roman (Yerli) Tarihi Roman
Sayfa Sayısı : 383

Kitaptan alıntılar ile devam edelim.

- Özür dilemek erdemdir, illa özür dileyecek sözü sarf etmemek daha büyük bir erdemdir. Akıllı ile deli arasındaki fark odur ki, biri bildiğini söylemez, diğeri söylediğini bilmez. Sen akıllılardan ol!

- Meşakkati vardır diye azmi bırakmak, karanlıkta oturup nuru bırakmaktır. Nur hayatımızdır. Ölümden korkmak ise her gün ölmektir.

- Yarınki güne umutla bak. Gecenin ne doğuracağını tahmin bile edemezsin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder