31 Ağustos 2015 Pazartesi

AROMALI ANTIOKSIDAN SULAR

Selam arkadaslar. Uzun zamandir "benden" kösesi yazmamistim. Epeydir uyguladigim ve cok da sevdigim bir konuyu paylasacagim sizinle. Antioksidan özellikli sular hakkinda.

Siz de benim gibi günde 1 litre, 2 litre su hayatta icemiyorsaniz (yani su icme özürlüyseniz), suyun mutlaka bir tadi olmasi lazim diyorsaniz tariflerime bir bakin derim..

Ben mesela meyve sularinin da icinde meyve haric her sey oldugunu bildigimden icmemeye calisiyorum. Gazli icecek deseniz, siskinlik yapiyor. Peki güvenle icecegim bir sey yok mu benim, derken, neden kendim yapmiyorum icecegimi, dedim ve aromali sularimi o günden beri kendim hazirliyorum. Taze taze gönül rahatligiyla da tüketiyorum. Tüm tarifler ictigimiz su ve taze meyve, sebzeyle yapildigi icin lezzetli oldugu kadar cok da saglikli.

Bugun sizinle en sevdiklerimden bir kac aromali su örnekleri paylasacagim.
  • Ilki, resimde gördügünüz ve benim en cok yaptigim cesitlerden. Bir sürahi suya bir Salataligi, bir de limonu ince ince kesip koyuyorum., Bir kac tane de taze nane yapragi ekliyorum. Suyu bir kac saat buzdolabinda bekletiyorum. Eger hava sicaksa buz da ekliyorum  Mmm...



    • Ikincisi meyveli su. Kirmizi meyveleri (cilek, ahududu gibi), bögürtlen ve yine limonu dilimleyip, taze nane yapraklarini da unutmadan bir sürahi suya ekliyorum. Görüntü cok istah acici. Meyvelerin dagilma riski oldugundan bu suyu bir iki saatten fazla dolapta birakmadan yine taze taze iciyorum. Miss...
    • Ücüncüsünü bu sefer nane yerine sevdigim otlardan dere otuyla yapiyorum. Icine olmazsa olmaz limon dilimleri ve bir kücük tas bögürtlen de ekliyorum. (Tadi herkese hitap etmeyebilir. Siz sevdiginiz sebze meyvelerle benim gibi deneme yanilma yoluyla kendinize uygun lezzetler üretebilirsiniz. )
    • Son tarifim en sevdigim ikiliyle: Cilek- Limon ikilisi! :) Yine bir sürahi suya cilekleri (isterseniz ikiye bölün, tadi daha iyi cikiyor) ve limon dilimlerini atip her zamanki gibi taze nane yapraklariyla tamamliyorum. Vouloir!!! :)
    PEKI NEDEN HER TARIFTE LIMON KULLANIYORUM? 
    ÖNCELIKLE COK SEVDIGIMDEN... 
     DIGER SEBEBI : 

    HEM SAGLIKLI HEM LEZZETLI DEMISTIM; DEGIL MI? :)

    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder