12 Ocak 2016 Salı

2016 HEDEFLERIM \ PLANLARIM - 2016 RESOLUTIONS






HOS GELDIN 2016... Her sene kendimize bir takım hedefler koyariz, kimi gerceklesir kimi kalir bir dahaki seneye. Bu sene hedef ve planlarimi aklimda tutmaktansa buraya yazayim dedim, kanıt olarak kalsın şuracıkta- :)

Yaziyi okuyan herkesi davet ediyorum, sizin 2016 hedefleriniz neler? Merakla bekliyorum. Illa büyük hedefler koymamiza gerek yok. Mesela ben günlük hedefler koydum kendime.




SAGLIK, GÜNLÜK HEDEFLER

  1. DAHA ERKEN KALK: Özellikle bu sene hamile olduğum icin 3 ögün aksatmadan yemek yemem gerekiyor. Bunun icin de kahvalti saatlerini uykuya yedirmemeliyim.
  2. SPOR YAP: Evet hamileyim ama bu spor yapmama engel degil. Özellikle yürüyüs cok iyi geliyor diye duydum bir cok kez. Dogumu da kolaylastiriyormus. Su ara kaldigimiz yer cok soguk ve don oldugundan disarda yürüyüs mümkün degil. Öyleyse havalar acar acmaz diyelim:)
  3. CAY KAHVEYI AZALT - BOL SU IC: Evet, kolay bir hedef gibi görünse de uygulamada günde 2 litre su icen var mi gercekten? Hadi bu sene yapalim şu işi... Cilde, ic organlara, hastaliklara en iyi ilac - baslica icecegimiz :) Zaten hamilelikte günde iki bardak çay kahveye izin var.Fazlasını istesem de içemem... 
  4. ERKEN YAT : Uyku cok önemli. Mesela ben gece 11 den sonra uyumazsam uykum kaçıyor. Bu sadece bana zarar veriyor. Öyleyse erken kalkmak icin erken yatmam gerekli.
  5. STRESTEN VE SENI ÜZEN KISILERDEN UZAK DUR: En zor olani. Bu aralar zaten her seyi dert edip ağlıyorum... İşin komiği mutlu olunca da agliyorum. Sabah kalkinca ve gece yatmadan önce bir posta aglamak rutinim oldu... Hamilelik hormonlarim beni rahat birakmiyor. Sonra stres yapip bebegi üzdüm diye bir posta da ona agliyorum:) Engel olmasi zor bir sey olsa da stresten uzak durup kendimi korumam gerek, özellikle negatif insanlardan uzak durmaliyim. Buna facebookta sürekli ölüm, tecavüz, iskence, savas, hayvanlara yapilan eziyetleri paylasan insanlari arkadasliktan cikararak baslayacagim.  





EDEBI; SOSYAL HEDEFLER

  1. YENI YAZARLAR TANI: Gecen sene de koydugum bir hedefti bu. Gecen seneki hedefimde tanistigim yazarlar; Iclal Aydin, Agatha Christie ve Gabriel Garcia Marquez oldu. Bu seneye kalanlar ise; Mahir Ünsal Eris, Tezer Özlü, Hasan Ali Toptas. Insallah bu yazarlarin kitaplarini temin edip okuyabilirim. 
  2. YENI TÜRLERLE TANIS: En sevdigim türleri zaten bol bol okuyorum. Belki bu sene yeni türlere bir şans verme zamani gelmistir. Mesela, şiir, aşk romanlari, otobiyografi, polisiye, deneme, islam, bebek-aile... Bunlar pek okumadigim türler. Bir de daha cok yabanci yazar okumak istiyorum. Daha cok Kafka, daha cok Dostoyevski :) Tamam yerli yazarlari okumak bana daha fazla hitap ediyor ama... Açıyı genişletmek lazım :) 
  3. AYDA EN AZ 1 KITAP OKU: Bunu özellikle yazdim. Ayda normalde birden fazla kitap okuyorum fakat hamile kaldiktan sonra tembellik ettigimden ve sürekli yorgun olup uyuyakaldigimdan ayda en az 6 kitap okuyan ben 3 kitabı zor bitirir oldum. GOODREADS'te bu sene kendime 20 kitap okuma hedefi koydum mesela. 
  4. DAHA COK BLOG YAZ: Uzun zamandir blog yazamadim. Nedeni Almanya`dan Amerika`ya taşınmamız oldu. O arada bir de hamile olduğumu öğrendim. Taşınma, ufak tefek işler, bebek derken buralari ihmal ettim. Blog yazmak hoşuma gitse de bu aralar da tembellikten vakit ayırıp yazamiyorum. Bu gidişe bir dur demeli:) 




Buraya arkadaşlarımı etiketliyorum, ama okuyan ve isteyen herkes katılabilir tabii...

Ahu http://www.ahukader.de/

Huriye http://hurisc.blogspot.com/

Derya http://findiginannesi.blogspot.com/

Seda http://seseda.blogspot.com/

GÖRÜSMEK ÜZERE!

5 yorum:

  1. Davetin için teşekkür ederim arkadaşım, en kısa zamanda icabet edeceğim. :)

    YanıtlaSil
  2. Anammm ben bu daveti yeni gördüm. Özür diliyorum ex basganim. Malum cok haraketli bir giriş yaptim yeni yıla hemen bir liste denemesi yapayim. 😘

    YanıtlaSil
  3. Okuyamadan gitti senin yazi neyse arkadasim...

    YanıtlaSil