4 Şubat 2016 Perşembe

FEDAILERIN KALESI ALAMUT - VLADIMIR BARTOL

Türü: Tarihi roman
Sayfa Sayısı: 510
Yayınevi: Koridor Yayıncılık

Notum : 4/5

Iste tarihi roman severlere baska bir tavsiye. Tamam tamam biliyorum, hepiniz coktan okudunuz! (Birazcik gec kalmis olabilirim) Benim yorumlarim okumayanlara zaten :)

Tarihin en çok tartışılan isimlerinden biri olan Hasan Sabbah`in ve fedailerinin hikayesi... Gelecek zamanlarda Avrupa `da Assasins diye anilacak olan Haşhaşileri, fedailerin Alamut kalesi icinde olan asil hikayesini, insan psikilojisinden sonuna kadar faydalanan Sabbah`in korkutucu, felsefik ve cokca zekice olan düsüncelerini okumaya doyamadim. 
Cok uzun ama sürükleyici bir roman. Ben Amin Maalouf`un Semerkant`indan sonra okudum. Iki kitabin ortak karakterleri olsa da (Nizamülmülk ve Hayyam gibi) (ama  bu kitapta Ömer Hayyam `ìn sadece ismi geciyor) düsünce olarak birbirlerine karsit yazilmislar diyebilirim. 

Bir kac alintiyla yazimi bitiriyorum: 

- Cünkü duyularimiz bizi aldatir. Etrafimizi kusatan seylerle aramizdaki yegane bag, zekamizin ürünü olan düsüncelerimizdir. 

- Hicbir sey dogru degil, her sey mübah. 

- Denemedigimi mi saniyorsun? Insanlara hakikati anlatabilmek icin yillarca kelle koltukta gezdim, defalarca ölümden kactim. Insanlar gercekleri duymak istemiyordu, bu yüzden ben de onlara istedikleri seyleri veriyorum artik.

3 yorum:

  1. Alamut özellikle okumadığım kitaplardan biridir. Sırf sevmediğim biri okudu diye okumuyorum üstelik ama kitabın iyi olduğundan da adım kadar eminim. Böyle de bir garip insanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sevmedigin biri okuyup begendiyse sürekli tavsiye ediyorsa seni anliyorum :) Ayni durumdan ben de muzdaribim. O kadar abarttigi kadar da yokmus diye diye okudum. :)

      Sil
  2. Okumadım... :)

    Bu arada benim de kitabım çıktı! :) Sevgiler... :)

    YanıtlaSil