10 Nisan 2015 Cuma

EV YAPIMI LIMONATA

Yogun istek üzerine cok begenilen ev yapimi limonatamin sirrini acikliyorum :)



Havaların ısınmasıyla benim en sevdigim iceceklerin yerini limonata alır. Türkiye ´de her pastanede var ne güzel. Bir gün öyle canım cekti ki internetten araştırdım ve tam istedigim gibi bir tarif buldum. Cok şekerli olan ya da ekşi olmayan limonatayı sevmem. O yüzden bu Tarif tam bana göre. Yapa yapa işi iyice ilerletip degişik sunumlar ve tatlarda limonatalar da buldum. O tarifleri de ilerleyen günlerde yazacagım.
 (Orjinal Tarif icin http://nurlumutfakta.blogspot.com )

Malzemeler
6 adet büyük limon
1 su bardağı şeker
1 litre su
1,5 su bardağı sıcak su
 
Süsleme icin
 
taze nane
bögürtlen
buz kabı
bal
Pasta süsü ya da renkli şeker
 
 
Yapılışı
  • Limonun 4 tanesini rendenin ince tarafıyla, beyazı çıkmayacak şekilde rendeleyin.2 tanesininde kabuklarını yine beyazı olmayacak şekilde soyun.
 
 
 
  • Limon rendelerini ve kabuklarını genişçe bir karıştırma kabına alın,üzerine şekeri dökün ve hafifçe ovun.Daha sonra 6 limonun suyunu sıkın ve ovduğunuz kabukların üzerine dökün,hafifce karıştırın.
  • Limonata karışımınızın üzerini strechle kaplayın ve bir gece buzdolabında bekletin.
  • Ertesi gün önce 1,5 bardak sıcak su ekleyin ve şeker iyice eriyene kadar karıştırın,sonrada üzerine 1 litre su ekleyip ,karıştırın.
  • Limonatanızı sürahiye süzerek koyun,içine arzuya göre taze nane yaprakları ekleyip,buzdolabında iyice soğuduktan sonra,ikram edin.
  • Limonatanızı arzuya göre su yerine,sodaylada karıştırıp,servis edebilirsiniz.
 
  • Süsleme icin; bir bardak altlıgının icine cok az bal dökün. Limonatayı koyacagınız bardagın agzını önce bala bastırın daha sonra evde hangi Pasta süsünüz varsa onunla kaplayın. Sunum icin mükemmel görünüyor.
  • Ben icine atacagım buz küplerinin icerisine  birer bögürtlen koyup öyle dondurdum. Yine sevdiklerinize ikram etmek icin iyi bir fikir. Başka meyveler de koyabilirsiniz. Hatta taze nane yapraklarını da buz icerisinde limonataya atabilirsiniz... Burada işi yaratıcılıgınıza bırakıyorum :)
  • En son renkli pipeti de bardaga koyduk mu limonatamız hem göze hem mideye hitap ediyor...
  • AFİYET OLSUN..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder